سبک زندگی

ساخت وبلاگ

ضخامت سنج  یک تجهیز برای انجام تست های اساسی بدون تخریب است که جهت اندازه گیری ضخامت در شرایطی که به  سطح  جسم دسترسی داریم بکار می رود.  

ضخامت سنج لیزری: این ضخامت سنج ها دستگاه هایی هستند که به صورت C Frame بر روی قطعه یا دور پلیت قرار گرفته و به کمک اشعه لیزر  ضخامت پلیت ، لوله یا شمش را اندازه گیری می نماید.این دستگاه می تواند به صورت تک کاناله و دو یا چند کاناله ضخامت یک یا چند نقطه از پلیت یا قطعه را به صورت آنلاین و روی خط تولید اندازه گیری کرده بر روی نمایشگر نشان دهد.

ضخامت سنج پرتویی ابزاریست که در صنایع خودرو سازی، کارخانجات فولاد، ماشین سازی، پتروشیمی، سیمان و لوله سازی  و حتی تکنولوژی هسته ای و… کاربرد گسترده ای دارند که از آن جمله بکارگیری آزمون های غیر تخریبی و آنالیز ترکیبات و ساختار مواد اشاره نمود و در اندازه گیری ضخامت محصولات ورقه ای مانند کاغذ، فولاد، آلومینیوم، لاستیک، پلاستیک، پوشش ها و آبکاری ها کاربرد دارند که براساس خاصیت انتقالی و هم  پراکنی بازتاب پرتوها طراحی و ساخته می شود.

ضخامت سنج مغناطیسی که عمدتا به ضخامت سنج رنگ و پوشش یا ضخامت سنج رنگ خودرو معروفند. كاربرد عمده اين روش در اندازه گيری پوشش های روی سطوح  به صورت مايع و يا پودری می باشد به علاوه بر روی سطوحی زیرین رنگ کاری شده(زیر آیندهای) آهنی و فولادی كه آبكاری كروم٬ روی٬ كادميوم و فسفاته شده نیز استفاده می شود.

ادامه مطلب

سبک زندگی...
ما را در سایت سبک زندگی دنبال می کنید

برچسب : ضخامت سنج , انواع ضخامت سنج , قیمت ضخامت سنج , نویسنده : ناوک lifestylenavak بازدید : 181 تاريخ : شنبه 25 / 5 / 1399 ساعت: 20:42


کالیبراسیون به عمل و فعالیتی گفته می شود که برای تست صحت و میزان خطای تجهیزات اندازه گیری چه در ابزاردقیق وچه اتوماسیون صنعتی انجام میگردد و مکان آن در آزمایشگاه کالیبراسیون است. 
بديهی است که كنترل كيفيت و تضمين کالیبره در آزمایشگاه کالیبراسیون بر اندازه گيري استوار است . فراگيري روش اندازه گيري كميت هاي گوناگون و در نگاهي وسيع تر كاليبراسيون دستگاه ها ، راهي براي رسیدن به این هدف است.

هر دستگاه ويژگي هاي فني و ويژگيهاي اندازه شناختي خود را دارد. با توجه به اينكه دستيابي به كيفيت برتر از طريق انجام آزمونها و اندازه گيري هاي مطمئن ارزيابي مي گردد ، كه اندازه گيري مطمئن  چگونه اندازه گيری مي باشد؟آيا نو بودن  تجهيزات يا استفاده از تكنولوژي جديد دستگاهي ، مي تواند منجر به اندازه گيري مطمئن شود؟

پاسخ اينست كه تنها كاليبراسيون صحيح و دوره اي به نتايج خروجي دستگاهها كيفيت مي بخشد. با انجام كاليبراسيون به دنبال يافتن ويژگيهاي اندازه شناختي دستگاه هستيم تا در صورت نياز اصلاحات لازم را انجام دهيم. اغلب استانداردهاي مديريت كيفيت در بخش الزامات فني ، از كاليبراسيون تجهيزات نام برده و آنرا الزام نموده اند.

استانداردهاي مديريت اهميت خاصي براي تمام تجهيزات توليد به ويژه تجهيزات اندازه گيري قايل هستند. علم از جايي شروع مي شود که اندازه گيري آغاز مي شود. تنها هنگامي که پديده اي را با ارقام بيان کنيم، مي توانيم آنرا به صورت عملي بررسي کنيم.

کالیبراسیون تجھیزات ابزاردقیق یکی از مواردی بوده که در ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی باید به آن توجه کرد. معمولا تجهیزات پس یک مدت کار کردن در اندازه گیری دچار خطا میشوند،که برای عملکرد صحیح پروسه و سیستم باید دقت لازم را برای اندازه گیری داشته باشند

ادامه مطلب

سبک زندگی...
ما را در سایت سبک زندگی دنبال می کنید

برچسب : آزمایشگاه های کالیبراسیون, کالیبره کردن, انواع کالیبراسیون, نویسنده : ناوک lifestylenavak بازدید : 247 تاريخ : شنبه 25 / 5 / 1399 ساعت: 20:39

حمل مبلمان سنگین به تنهایی می تواند بسیار دشوار و همچنین بسیار خطرناک باشد. به علاوه اینکه ممکن است زمان شما را نیز بیهوده از بین ببرد.

این در صورتی است که پرسنل باربری ستارخان این کار را بسیار با تجربه و به سرعت انجام می دهند . دلیلی برای به ریسک انداختن خودتان و کشیدگی عضلات و کمر درد وجود ندارد، زمانی که افرادی وجود دارند که این کار راه بار ها انجام داده اند و می توانید کار را به آن ها بسپارید .


اگر  از باربری ستارخان استفاده نکنید، ممکن است که شما دقیق متوجه نشوید که وسایل تان چه مقدار فضا در کامیون یا ماشین حملی که می خواهید استفاده کنید می گیرند و فکر می کنید با دو یا سه بار رفت و برگشت وسایلتان تمام می شود. اما متوجه می شوید که تا به حال ۱۰ بار وسایل را بار زده اید و رفته اید به محل جدید و برگشته اید. و همچنان نصف وسایل باقیست.

این وضعیت را هیچ کس دوست ندارد ، و زمانی که از باربری استفاده می کنید این اتفاق رخ نمی دهد . باربری ستارخان این روند را با حداکثر کارایی و بهره وری انجام می دهد و روز اسباب کشی شما تبدیل به شب اسباب کشی نمی شود.
  ادامه مطلب

 

سبک زندگی...
ما را در سایت سبک زندگی دنبال می کنید

برچسب : باربری , باربری ستارخان, هزینه باربری, نویسنده : ناوک lifestylenavak بازدید : 230 تاريخ : دوشنبه 13 / 5 / 1399 ساعت: 18:53

یکی از موضوعات مهم در اسباب کشی چگونگی حمل بار است.باربری غرب تهران در این خصوص بدون کمترین آسیبی وسایل را جا به جا می کند. چیزها می توانند ناگهان تغییر کنند و یا اتفاق بیوفتند، پس اگر تنهایی اسباب کشی کنید می بایست تنهایی از عهده آنها بر بیایید. با استفاده از باربری غرب تهران ، شما حجم زیادی از استرس خود را با واگذاری کارها به آن ها کاهش می دهید و می دانید اگر مشکلی پیش بیاید افراد آموزش دیده و ماهری وجود دارند تا به شما کمک کنند .


ممکن است فکر کنید که استفاده از باربری غرب تهران باعث می شود هزینه های شما افزایش یابد . اما در واقع ، استفاده از باربری می تواند بسیار برای شما مرقون به صرفه تر باشد نصبت به اسباب کشی توسط خودتان.

شما می بایست تجهیزات بسته بندی اثاثیه از جمله نایلون حبابدار، کارتن اسباب کشی و… تهیه کنید. یافتن و آنها و تشخیص اینکه چه میزان احتیا دارید هم کار دشواریست، که می توانید با استفاده از خدمات بسته بندی اثاثیه باربری ظریف بار، ذهن خود را از این بابت آزاد کنید .

خدمات بسته بندی در اتوبار شامل بسته بندی تمام وسایل و اثاثیه شما با انواع اشکال و سایز های مختلف می شود و توسط پرسنل آموزش دیده صورت می گیرد که به همراه خود تجهیزات لازم بسته بندی می آورند.

ادامه مطلب

 

سبک زندگی...
ما را در سایت سبک زندگی دنبال می کنید

برچسب : باربری , باربری غرب تهران, هزینه باربری, نویسنده : ناوک lifestylenavak بازدید : 204 تاريخ : دوشنبه 13 / 5 / 1399 ساعت: 18:49

چربی‌گیر فایبرگلاس چیست؟
چربی ‌گیر فایبرگلاس دستگاهی جهت جداسازی روغن و چربی از مایعات خارج شده از رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، تالارها، قنادی‌ها و سایر اماکن عمومی و اداری یا تجاری است که با عنوان چربی‌گیر فاضلاب از آن یاد می‌شود.
 
 نحوه عملکرد دستگاه چربی گیر
جلوگیری از ورود روغن و چربی از فاضلاب به منهول‌ها و دیواره‌های چاه جاذب ،مسدود شدن و گرفتگی لوله‌های انتقال و چاه جاذب
جلوگیری از پر شدن سریع چاه جاذب به دلیل ورود ذرات معلق به دلیل تعبیه یک عدد سبد آشغال‌گیر در ورودی جریان
پایین آوردن بار آلودگی فاضلاب برای ورود به مراحل بعد تصفیه خانه در تصفیه خانه‌های بتنی و فلزی– بالا بردن راندمان تصفیه خانه
 
چربی گیر ها چه مزایایی دارند؟
از مهم‌ترین مزایای چربی‌گیر ساخته شده از جنس فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره نمود:
امکان ذخیره لجن و چربی
بازدهی بالا در حذف چربی و روغن
سبکی وزن و سهولت در حمل و نصب
سرعت بالا در ساخت، نصب و راه‎اندازی
امکان حذف مواد معلق و ذرات قابل ته‌نشینی فاضلاب
عدم نیاز به عملیات ساختمانی در محل برای ساخت چربی‌گیر
مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و شرایط محیطی نامناسب
آب‌بندی کامل و عدم انتشار هیچ گونه آلودگی به خارج از چربی‌گیر
امکان جابه‌جایی چربی‌گیر حتی چند سال پس از نصب و راه‌اندازی اولیه
جداره بسیار مقاوم در برابر فشارهای وارده از سوی خاک اطراف چربی‌گیر
امکان دفن در زیرزمین با هدف انتقال ثقلی فاضلاب به چربی گیر 
جلوگیری از اشغال فضاهای مفید
سهولت بهره‌برداری و تخلیه چربی و لجن از چربی‌گیر به سبب دارا بودن دریچه‌های بازدید و تخلیه چربی و لجن.
سبک زندگی...
ما را در سایت سبک زندگی دنبال می کنید

برچسب : چربی گیر, انواع چربی گیر, قیمت چربی گیر, نویسنده : ناوک lifestylenavak بازدید : 230 تاريخ : دوشنبه 13 / 5 / 1399 ساعت: 18:44

درب به‌ عنوان قسمت اصلی و ارتباط دهنده در یک ساختمان  یا هر فضای بسته دیگری مورد توجه افراد بوده، به ‌طوری‌ که از گذشته تا به امروز در روند شکل ‌گیری و تحول آن تغییرهای فراوانی داشته است. امروزه با پیشرفت در فنّاوری و کمک آن به زندگی جوامع بشری درب‌ها نیز شکل گذشته و قدیم به خود را از دست‌ داده و با تکامل ساخت آن به ‌صورت اتوماتیک درآمده است. به طور مثال درب اتوماتیک شیشه ای نمونه ای از این درب ها است.


درب اتوماتیک در انواع مختلفی موجود است که بنا به نوع آن از اپراتور و قطعاتی خاصی استفاده می‌شود.


درب اتوماتیک شیشه ای به دلیل باز و بسته شدن اتوماتیک رفت ‌وآ مد از آن به سهولت و راحتی انجام می‌شود و این راحتی استفاده از درب اتوماتیک موجب شده که در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده عموم قرار بگیرد. درب اتوماتیک مدرن‌ترین نوآوری است که در آن قابلیت بالای عملکرد، امنیت، راحتی و طراحی یک اولویت است و به سمت اطمینان از این‌که راه ‌حل ‌های درب اتوماتیک هم تمرکز و هم‌چشم گیر بودن هر منطقه ورودی است، پیش می ‌رود.


درب اتوماتیک موجود در رامادُر از بهترین قطعات و یراق‌آلات شکل ‌گرفته، که دارای کیفیت بالا در کارکرد و عملکرد است که در تمام پروژه‌های اجرایی رضایت تمامی کارفرمایان را جلب نموده است.

ادامه مطلب

 

 

سبک زندگی...
ما را در سایت سبک زندگی دنبال می کنید

برچسب : درب اتوماتیک, درب شیشه ای, درب اتوماتیک شیشه ای, درب اتوماتیک گرد, نویسنده : ناوک lifestylenavak بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 13 / 5 / 1399 ساعت: 18:40

استفاده بیشتر از پارچه برای دوخت به دلیل از دست دادن حجم و وزن آن کنترل اصطکاک و الکتریسیته ساکن ارتباط مستقیمی با سطح رطوبت دارد. به همین دلیل در نساجی از رطوبت ساز التراسونیک استفاده می شود. ایجاد الکتریسیته ساکن می تواند برای کارکنان کارخانه خطرناک باشد ، مخصوصا کسانی که قلب ضعیفی دارند با تخلیه الکتریسیته ناشی از دست زدن به الیاف دچار شوک خواهند شد.

همچنین بارهای الکتریکی باعث دو قطبی شدن تارهای موجود در پارچه میشود که در نتیجه آن الیاف یا از هم دور و یا نزدیک به هم می شوند و عمل بافندگی به مشکل برمی خورد. با رطوبت ساز التراسونیک بسیاری از مشکلات حل می شود. ایجاد گره و خراب شدن دستگاه های دوخت در اثر این گره ها از مشکلات الکتریستیه ساکن در پارچه می باشد.

همچنین این الکتریسیته ذرات باردار و گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب میکند. در صورتیکه رطوبت نسبی بالای ۵۰ درصد باشد ، از ایجاد الکتریسیته ساکن در بین الیاف پارچه جلوگیری میشود.
 ایجاد هوای بسیار پاک با رطوبت بسیار بالا و مناسب برای رشد قارچ ها ، از اصلی ترین مزیت استفاده از این سیستم  می باشد. این دستگاه توانایی بسیار بالایی در ایجاد رطوبت دارد. از آنجایی که سالن هایی که به رطوبت نیاز دارند باید حتماً مقدار دقیقی رطوبت را دریافت کنند پس استفاده از رطوبت ساز لازم است.

ادامه مطلب

 

سبک زندگی...
ما را در سایت سبک زندگی دنبال می کنید

برچسب : رطوبت ساز, قیمت دستگاه رطوبت ساز, انواع رطوبت ساز, نویسنده : ناوک lifestylenavak بازدید : 231 تاريخ : دوشنبه 13 / 5 / 1399 ساعت: 18:36

از سازه فضاکار در بسیاری از ساختمان های .مطرح دنیا استفاده شده است. از مواردی که  در شهر تهران از سیستم های سازه فضاکار  استفاده شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:
ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی ایران
دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه
سازه های چلیکی
اگر شبکه‌ای در یک جهت دارای انحناء باشد سازه‌های چلیکی نامیده می‌شود. سازه های چلیکی بیشتر برای پوشش سطوح مستطیلی شکل بکاربرده می‌شوند. پوشش روی بسیاری از گلخانه های بزرگ بدین صورت می باشد.
عمده ترین مزیت  سازه های چلیکی، عدم مقاومت در برابر جریان باد است که باعث می شود از این  سیستم  در فضاهای باز که امکان وزش بادهای شدید وجود دارد ،بیشتر استفاده شود. در صورتی که شبکه‌ای در دو جهت دارای انحناء باشد، سازه گنبدی نامیده می‌شود. لازم به ذکر است از این ساختار می توان برای پوشش بازشوهای بزرگ و یا حتی گنبد مساجد استفاده نمود.
سازه های تاشو
این نوع سازه‌ها مثل چتر قابلیت جمع شدن و انتقال دارند. کاربرد عمده سازه های تاشو در مکان هایی است که به دلیل محدودیت های جوی، مکانی، زمانی ومصالح، ساخت دیگر سازه‌ها امکانپذیر نمی باشد.
به عبارتی سازه‌های تاشو بیشتر برای اماکن موقت  مورد استفاده قرار می گیرند مواردی چون:
سیرک ها
نمایشگاه ها
مناطق سیل و زلزله زده و…
سبک زندگی...
ما را در سایت سبک زندگی دنبال می کنید

برچسب : سازه فضاکار , سازه های فضایی , سازه های مدرن, نویسنده : ناوک lifestylenavak بازدید : 249 تاريخ : دوشنبه 13 / 5 / 1399 ساعت: 18:31